yukarı çıkalım mı?

20 Ekim 2018 Cumartesi

Tutamazdım




Serin bir yaz gününden kalma ürperti düşlerime dokunuyor. Tuzlu suyun genzimi yakışını hala hissederken ekim ayının sonuna geldiğime inanmak istemiyorum. Gri duvarları renklendirmek adına aldığım boya beklemekten bayatladı.Daha dün gibiydi oysa. Zaman ne çabuk geçiyormuş. 

Valizim boş ve kimsesiz bir odanın köşesinde yaz ayının gelmesini bekliyor. Az eşya az insan çok huzur felsefesine sarılmak epey katkı sağlamış, fark etmeden.. Gece yürüyüşleri daha bir anlamlı. Özellikle yağmurun yağacağını haber eden bulutların gökyüzünde salındığı geceler.. 


Evlerden yoksun düşen kömür kokuların özlemiş miyim ne? Sokağın sise bulandığı göz gözü görmeyen o tenha geceleri özlemişim, kendime şaşıyorum bazen. Hatta sinek ilacına boğulduğumuz, bisikletli maceracı ruhumuzun hala derinlerde bir yerde uyanmayı beklediğinden eminim. 

Tamir işleri her zaman ilgimi çekmiş olup bundandır ki evdeki her türlü elektronik cihazları tamir etmeye teşebbüs edişim. Bir keresinde babamın askerlik zamanından kalma radyosunu bulmuştum. Hazine bulmuşcasına sevinmiştim. Solmuş yeşil asma aparatından tuttuğum gibi doğru odama kaçtım. Çekmecede halihazırda tornavida, ingiliz anahtarı, karga burun, çekiç vs olduğundan işim pek kolay olacaktı tabi. Her bir cıvatanın tek tek sökümü o kadar keyif vericiydi ki ta ki iş başında yakalana kadar. Kapının açılması ile yarı yarıya sökülmüş olan radyo ile baş başa beni gören annem çıldırmak üzereydi. Tabi bir yerden de babama ne diyeceğinden emin olmamanın verdiği bir tedirginlik de var haliyle. Bileklerimden tuttuğu gibi radyonun başından beni kaldırdı ve o an radyoyu o sökülmüş parçalarıyla bırakmış olmamın verdiği üzüntümden öte bir şey hissetmiyordum. Bir daha böyle bir şey yapmamı, yoksa sonunun çok kötü olacağını söyledi annem. Bir daha yapmayacağıma söz verdirildim zorla. Annem sözümden emin olduktan sonra mutfağa geçti. Halı desenlerini incelemekte olan gözlerimi yavaş yavaş yukarı kaydırınca vestiyer üstündeki eski bir kol saati dikkatimi çekti. Sözler verildiği gün tutulmasa ne olurdu sanki. Tutamazdım.. Tutmadım.

inci~göçebe


26 yorum:

  1. Tutmayın zaten. Bir çok meraklı ve birer mucit olma kapasitesine sahip minik beyinler tutmak zorunda kaldığı bu sözler ve imkansızlıklar yüzünden körelip büyümedi mi ülkemizde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebeveynlerimiz ve eğitim sistemimiz bizleri bu duruma getirdi ne yazık ki. Bilinçli, üretmeye yönelik bireylerden ziyade ezbercilikten öteye geçmeyen bir nesil yetişmeye devam ediyor.

      Sil
  2. Dünyadaki yeni dünya düzeni denen sistemde eğitim hedef alınarak gençlerin düşünmemesi için gereken her şey yapıldı. Çok güzel hedeflere varabilmek için hayal kurmayı görebilmek lazım.Yazınızı okudum İnci hanım sitenizi yeni keşfettim. Başarılarınızın devamını dilerim. Bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin başı hayal. Yorum için teşekkür ederim bloğunuzu inceliyorum.

      Sil
  3. evet hayır tamam ama diğerlerini de yapsanaa :) güvenli değil gözüküyo hala. bak üstte adresin solunda kilit işareti olacaak.

    YanıtlaSil
  4. bak şimdi, ctrl f bas. o kutu açılsın. oraya yaz http. sonra sarıları gör. ilkinden başla. s koy. bak, diğerlerine de s eklendi mi. üste yine yaz http, kontrol et. sarıların yanında s var mı. sayfanın altına dek inerek bak. bende 8 tane çımıştı. belki fazladır sende. sarıların yanında s görünce "temayı kaydet" e bas. sonra panelde herhangi bir yere basıp çık o sayfadan. hadi sakin sakin bir daha :) kaydede basınca, o kutuda hareket oluyor, yani kaydediyor. daha önce de evet/hayırı yapmıştın değil mi. hadi dene noluur sakin sakin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7 tane http çıkıyor başlıktakiler ile beraber. benim düzeltebileceğim sadece 4 tane kaydedip çıkıyorum ama olmuyor bakayım yine.

      Sil
    2. sadece kod sayfasının içindekilere bakacaksın. düzletmediklerinde de htpps gözüküyorsa tamam işte. gözükmemesi olanaksız ki.

      Sil
  5. https://dogushakanyilmaz.blogspot.com/2018/01/blogger-https-guvenli-degil-uyarisi-nasil-kaldirilir.html

    bak burda da var.

    YanıtlaSil
  6. bak şimdi yaptı mkahve telvesi arkadaşımız. ona da sor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaptım eksik http kodları varmış onları düzenleyince sorun çözüldü :)

      Sil
    2. yine de başka sorun var eski haline geri dönüyor.

      Sil
    3. hımm başka bir zaman sakin sakin yine deneee. doğuş arkadaşın yazısına da bak. olmazsaaa doğuşa sor yanii :)

      Sil
  7. https://www.sosyalmedyakafe.com/2017/12/blogger-ozel-alan-adlarinda-https-etkinlestirme.html

    bak burda da var. sibel arkadaşımız. ona da sorabilirsin olmazsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. s çıkıyor ama güvenlik kilidi etkin değil bir ara sorayım en iyisi.

      Sil
  8. sonra devam etti mi bu tamir işleriii :)

    YanıtlaSil
  9. Deep'in tavsiyesi üzerine geldim. Çok güzel bir anlatım bu. Emeğine sağlık. Ben de beklerim. Selamlar :))

    YanıtlaSil