yukarı çıkalım mı?

11 Haziran 2020 Perşembe

Bu Haftanın İzlenilen-Okunan-Dinlenilenleri




    Uzun soluklu da olsa düzenli bir blog hayatım olmadığı için blogta da bir düzensizlik hakim. Halihazırdaki korona sürecini iyi değerlendirip düzeni kurma zamanı (şimdilik).



İZLENİLEN


The Invisible Man - Görünmez Adam (2020) 7/10



      Filmde Handmaid's Tale Dizisinden Elisabeth Moss olunca oyunculuğunu oldukça beğendiğim için izlemem gerektiği kanısındaydım. Konusuna gelecek olursam; Cecilia baskıcı ve takıntılı erkek arkadaşının davranışlarından kurtulmak için beraber yaşadıkları (son teknoloji güvenlik sistemleriyle donatılmış) evden kaçar. Sonrasında erkek arkadaşının intihar ettiğini ve kendisine belirli koşullar doğrultusunda yüklü miktarda miras bıraktığı haberini alır. Ölüm haberini almasına rağmen Cecilia rahat değildir ve bu fikrinde oldukça da haklı olduğunu ilerleyen günlerde görecektir. Görünmeyen bir varlığın arkasında olduğu hissi zamanla gerçeğe dönüşecektir.

      Konusu itibariyle güzel olmasına rağmen, kurgu ve detaylarda küçük hatalar olduğunu düşünüyorum. Tabi filmi izlerken Görünmeyen Tehlike filmini konu alacaklarını düşünürken daha farklı bir fikir ile ters köşe yapmalarını oldukça beğendiğimi söyleyebilirim. Yine de her şeye rağmen temposu düşmeyen, oldukça sürükleyici bir film.



OKUNAN

Bu haftanın listesine iki kitap koymak icap etti. 

Kambur-Şule GÜRBÜZ 7/10
Kambur , Şule Gürbüz - Fiyatı & Satın Al | idefix

İlber Ortaylı’nın önerisiyle merak edip okunacaklar listesine eklemiştim. Yazar Şule Gürbüz ilk kitabı Kambur’u 18 yaşında kaleme almış ve yazım üslubu ise bir hayli güçlü. Anlatımda konular arasında bir bütünlükten ziyade yazarın iç dünyasının aralanan kapıların ardından dökülen anlatım şöleni birbirinden bağımsız bir ağ misali özenle örülmüş. Hayranlık uyandıran cinsten karanlık bir anlatım..

Ve bizler..Hastalıklı estetik algısını öyle bir sahiplenmişiz ki algı dışında kalanları kambur, sıradışı, çirkin etiketlerle yaftalamaktan geri duramıyoruz. Doğamız gereği mükemmeli ararken kusurların da mükemmeliyetin bir parçası olduğunu, insanlık kavramı gibi unutup, kaldırıp atmışız. ‘Kambur’ sayesinde unutulmuşlarımız bir bir hatırlanmak üzere gün yüzüne seriliyor.

“Bana en uzak yerlerdeyim çoğu zaman-sonsuz yaşamın içindeki düzelmeyen kambur.. Benim gökyüzüm delinmedi; delinen, anlar ve zihnimin saydamlığı..”

“Ama ne söylersem söyleyim, ne çalarsam ne çalayım, bu oyunu yüklendiğim için oyunbozan oluyorum.”


Yeraltından Notlar-Fyodor Mihayloviç Dostoyevski 10/10


Yeraltından Notlar , Fyodor Mihayloviç Dostoyevski - Fiyatı ...

   ‘Ne okuyorum ben böyle ‘ diye hayıflanırken, çelişkilerle dolu zihnin, karanlık izbe yollardan aydınlığa çıkma uğraşı içindeyken ışığı gördüğü ilk saniyelerde bu çabasından vazgeçip karanlık dehlizlere, yeraltına geri dönmesi arzuyla yanıp kavrulması isteği.. Başka nasıl anlatılırdı bilemiyorum.

   Varlığıyla arafta kalmış, uyumsuzluk kokusu üzerinden silinmeyen, korkaklığın ardında cesarete savaşa açmış hasta, huysuz bir adam. Arkadaşları tarafından hor görülen, kendini zeki ama bir o kadar aşağılık bulan, emirinde çalışanı tarafından bile itibarsız sayılan, yozlaşmış dünyasında gerçeği arayan ama bir o kadar da gerçeğinden kaçan bir adamın enfes anlatımı.

DİNLENİLENLER

Bu hafta keşfettiğim ve sürekli dinleme eğiliminde olduğum birkaç şarkıya yer verecek olursam da..

Can Kazaz-Bir Delinin Kaç Cehennemi Olmalı

Burak Akyol-Nida

Tokio Hotel-Girl Got a Gun

AnnenMayKantereit-Tom's Diner (Cover)


18 yorum:

  1. Kambur ve Yeraltından Notlar kütüphanemin değerlilerinden.
    Uzun zamandır kitaplara kaçanlar da blog mahallinde istikrarsız maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzensizlik istikrarlığında oldukça başarılıyız gibi görünüyor. :)

      Sil
  2. şule gürbüz ün coşkuyla ölmek ini okudum çok iyiydi bunu da okuyum artıkın :) invisible man eski versiyonunu izledim, liam neeson, bunu duymadım hemen izleyim, bu tür filmlerde takılmam eksiklere hatalara. yeraltında ölmek müthişi kitap yaaa, bunu sevdiysen madem şeyi oku, ovuz atay, korkuyu beklerken, bu iki kitabı beraber düşünüyom, şarkılar saol, tom's diner orijinali çok iyiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Ölmek’i okuyayım öyleyse. Tom’s Diner orijinali güzel de bu da farklı versiyon çeşitlilik iyidir deeep :)

      Sil
  3. invisible a başladım bi saat oldu iyi gidiyoo, tavanarasından indi şimdi, hiçbişi olmadan iyi geriyo film :) moss da iyi oynamış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yorumları alalım, beğendin mi Deeep ? :)

      Sil
    2. eveet bugünkü seçkime koycam, iyiydi, sonu komik hafif olsa da, bu tür filmlerde ilk bölüm daha iyi oluyo, sonunu beceremiyorlar ama çok gerilimliydi iyiydi, the final, korku filmi izlesene, haunter (hayaletli ev) i dee :) bi de zombi komedisi zombie on sale :)

      Sil
    3. Korku filmi pek izlemiyorum ama deneyim. Haunter ‘I duymuştum korkarım diye izlemedim :)) Korku film parodileri eğlenceli oluyor onlara da bakayım :)

      Sil
  4. Umarım uygun bir zamanda okursunuz. Yorumunuzu bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Yeraltından Notlar okumak istediğim bir kitap. Sıranın gelmesini bekliyorum okumak için :)

    YanıtlaSil
  6. Görünmez adami bende bilmiyordum

    YanıtlaSil
  7. Bunu okuyalı çoook oldu yedi - on yıl olmuştur
    Yeraltından Notlar-Fyodor Mihayloviç Dostoyev

    YanıtlaSil
  8. izledim ben de gerilim iyiydi :) eski görünmez adam filmini de izlemiştim onda bir deney söz konusuydu bunda teknoloji var biraz daha olası diğerine göre ama tabi bu tarz filmlerde illa bir mantık hatası olur yine de kurgu kendi içinde tutarlı gidiyorsa önemsemem ben :) sonu şaşırtıcı oldu tek anlayamadığım şey kadının o kadar hızlı üzerini değişmesi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmdeki her şey jet hızıyla geliştiği için olsa gerek :)
      Kötü değil tabi beğendiğim bir film. Sürekli film izlemekten artık en ufak şeye takıntı geliştiriyorum sanırım :)

      Sil