yukarı çıkalım mı?

22 Haziran 2019 Cumartesi

Nereye Gidiyor Bu Kadınlar




Sporla aramın barışık olması adına zaman zaman stadyum çevresindeki parkurda yürüyüş yapıyorum. Gündüz müsait olmadığım için ve bu aralar da hava sıcak olunca malum alarak geceye kalıyor yürüyüşlerim. Öyle yanımda birisi olsun, onunla beraber yürürüm diyen birisi de olmadım hiç. Yalnız yürüyüşlerin ayrı bir hissi vardır. Tabi müzikle beraber ayrılmaz ikililer diyebilirim. 

Evimden çıkıp stadyuma kadar yürüyorum, saat kaç olursa olsun pek de umursamıyorum. Daha sonra stadyum çevresinde kendime belirlediğim hedef doğrultusunda yürüyüşüme devam ediyorum. Gece vakti de olsa kimi zaman yalnız olmadığımın, birkaç kişinin  koştuğunu ya da yürüyüş yaptığını görebiliyorum.  Stadyum ortamı her ne kadar yeterince aydınlatılmamış olsa da kimsenin endişelendiğini, herhangi bir sorun ya da kendisine zarar geleceğini düşünmüyor olmalılar. Aynı ben gibi.. Bu konuda her şey yolunda gibi. Tek fark, koşu yapan ya da yürüyüş yapanların hepsinin de erkek olması! Kadınlar nerede, evlerinde mi?

Yine böyle bir gece vakti yürüş yaparken yanımdan iki genç koşarak geçti. Ah keşke ben de bu denli hızlı koşabilsem diye hayıflanırken dördüncü turumda parkurun ortasında bir ışık gördüm ve durduruldum. İlk defa böyle bir şeye tanık olunca bir hayli şaşırmanın yanında bir nebze de korku olmuyor değil. İki kişiler ve spor yapar gibi bir ifadeleri de yok. Beni durduran kişi elindeki fenere doğru bir cüzdan çıkarıyor ve adının M. olduğunu öğrendiğim bir sivil polis memuru... Ne zamandır stadyumda olduğumu ve çevrede mavi eşofmanlı birisini görüp görmediğimi sordu. Ben de yeni geldiğimi ve sadece koşan iki genç gördüğümü söyledim. Ki zaten o gençleri de durdurup aynı soruyu onlara da sormuşlar. Herhangi bir sorun olup olmadığını sorunca, sorun olmadığını ama güvenlik görevlilerinin şüpheli bir kişi gördüklerini ve kendilerine ilettiklerini söyledi. Denetim için de stadyum çevresini kolaçan ediyorlardı. Bana saatin geç olduğunu, bu kararın kendisine düşmediğini ama güvenliğim açısından bu saatlerde bu alanda olmamam gerektiğini söyledi. Kısacası stadyumdan ayrılmak zorunda kaldım. 

Biz nasıl bu hale geldik, hala anlayabilmiş değilim. Bir kadın gece vakti dışarı çıktığı zaman her vakit korku içerisinde mi yaşamalı? Ya da hiç sokağa çıkmamalı mı? Belirli saatlerden sonra kadınların sokağa çıkmasını yasaklayacak duruma geldik. Kadınların sokağa çıkma özgürlüğünü elden almak yerine bu korkuyu aşılayanlara yeterli yaptırımlar uygulanmış olsa, bu sorunları yaşamıyor olurdu. Kadın cinayetleri, kadın tacizleri, kadına şiddet... Görmezden gelinmeye devam ediliyor.  Kadın, bir toplumun temelidir. Onu toplumdan ayrıştırarak, hor görerek, bir kenara iterek gerçeklerin üstünü örtemezsiniz. Bu yalnızca sokağa çıkmak için değil, ekonomik, siyasi, kültürel, sosyal ve hukuksal açıdan da bir bütün olarak haklarının ihlal edilmemesi adına laik ve çağdaş bir devlet anlayışı için gereklidir. 

göçebe~inci

9 yorum:

  1. O kadar haklısınız ki. Bu konu, bizim gibi düşünen kadınların kanayan yarası ve bir türlü furmak bilmiyor. Kadınları sokaktan kısıtlayarak olayları çözebileceğine inanan insanlar var oldukça da kanamaya devam edecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyarlılığınız için teşekkür ederim, umarım bir gün kadının değersizleştirilmesi sorununu anmayı bile unuturuz ve her şey yoluna girer.

      Sil
  2. Ülkemiz kadını ve çocukları korumak haklarını savunmak konusunda maalesef sınıfta kaldı.
    Erkek egemen bir ülkede yaşıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de dünyayı kadınların yönetme zamanı gelmiş ve geçiyordur.

      Sil
  3. çok haklısın çok. bizim ülke toptan delirdi :) (senin filmler iyi oluyoi. iyi bişiler olunca söle bana daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deliliğin ardına sığınıp yapmadıklarını koymadılar. Kaçıp gidesi geliyor insanın.. ( Elimden geldikçe paylaşmaya çalışıyorum. Senin önerileri de takipteyim zaten. İyi geliyor şu zamanlarda)

      Sil
  4. Zamanın mekanın pek önemi kalmadı, haklısınız. Niyeti kötü olan insan için bunların bir önemi yok. Kötü insan her yerde her zaman niyetini ortaya koyabiliyor. Önlem alınmadıkça bundan cesaret bulmaları insanı çileden çıkarıyor.

    YanıtlaSil
  5. Çok haklısınız gerçekten. Üzülüyorum kadınların ülkemizde özellikle akşam saatlerinde özgürce dolaşamamasına. Kötü niyetli insanlara caydırıcı yaptırımlar uygulanmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke elimizden başka bir şey gelse.. haklı olmanın pek bir ehemmiyeti kalmadı. Özgürlük kavramının X'i Y'si yok bunu bir kavrasak, huzurlu ve mutlu olacağız.

      Sil