yukarı çıkalım mı?

13 Eylül 2018 Perşembe

Taşındım Kendimdem




Gün izini kaybettirdi bu satırlarla.


Kendin olmayı yeniden öğrenmen gerek — yıllar yılı unuttun onu yalnızca: Bunu da "koşullar"a, "hayatın akışı"na, "sorumlulukların"a falan bağlamaya kalkışma — bahane bulmaya çalışma: Sendin, sendeki asıl senin anlamını, önemini, değerini gözardı eden : korkaklıkla işin kolayına kaçan...
O işte şimdi hesabını soruyor o sahici senin, senden : ne yaptın sen sana?!...

Oruç Aruoba 
İyi saklanmış, bulamadım. 

Perde yoksunu pencerelerimden bakınırken ocaktaki yemek ısındı. Biraz daha erteledim ocaktan indirme işini. O esnada petrol ofisinin yanındaki beyaz bir torosda iki insan yüksek sesle tartışıyor. Tartışmaları sürerken okul duvarına sırtlarını yaslamış iki çocuk ellerindeki gazozları ile olayı seyre dalmışlardı. Sessizliği bozmamak adına küçük adımlarla yemeği masaya koydum. Dışarısı da minik bir kıyamete teslim olmuşçasına fırtına her şeyi savuruyor. Beyaz torosun yerinde de yeller esiyor. Tartışma kısa sürmüş olmalı.

Elektrik kesintileri yakamı bırakmadı gün boyunca. Ne mum var ne de başka bir aydınla zımbırtısı. Telefonlara eklenen el feneri sayesinde hayat ne kadar da kolaylaşıyormuş meğer! Karanlıkta kalmaktan korkmuyorum elbet ya evdeki teknolojik tarihi gecikmişler arızalanırsa diye korkum. Eh biraz da karanlık korkusu eklemek gerekli olabilir. 

Sürekli yer değiştirmekle anlıyor insan. En güzeli doyduğun yer dedikleri ne büyük yalan! Özlüyorum memleketimi.  Yeni rotamın ikliminden bile emin değilim. Ne İç Anadolu ne de Karadeniz. Hayatın en büyük cilvesi olmalı bu bana. Hiç olmazsa hastalıktan kırılır dökülürsem hastane dibimde. Çok vefalı komşular ..

inci~göçebe


10 yorum:

  1. Yıllardır bende doyduğum yeri memleket bilemediğimden doğduğum yeri özlüyorum hep...

    YanıtlaSil
  2. Telefon ve fener ilişkisi, bana telefon ile saat ilişkisini hatırlattı. Eskiden saatim olurdu kolumda, şimdi telefonum var, üstelik yanında bir de yedek şarj cihazım. Teknoloji ve zaman bizi dönüştürmeye devam ediyor. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknoloji hayatımızı kolaylaştırıyor öte yandan bağımlısı olup çıkıyoruz. Biraz uzaklaşmak bile nabız artış sebebi :))

      Sil
  3. heeey alıntı evet güzel deeee senin üç paragraf ne hoş. petrol ofis ve toros ayrıntısını çok sevdim. öykücüsün işte sen. gündelik hayatı soyutlamışsııın :) ayrıca öykünün sonunda bir şehir değiştirme var gibiii :) bi yerlere gidiyon yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu gidişle gitmeler hiç dinmeyecek gibi. Teşekkür ederim deeeeep, torosların yeri ayrıdır hep :)

      Sil
    2. ay zaten sen iki şehirdeydin yaa. şimdi noldu yaniii okul bitti iş için mi gidiyon yoksaaa yüksek lisans mııı :)

      Sil
    3. Tayin rotası savurdu başka şehre :)

      Sil
    4. hımmmmm o zamaan hayırlı olsun. iyidir ya yenilik amaaa :)

      Sil
    5. teşekkür ederim deep :)

      Sil