yukarı çıkalım mı?

28 Aralık 2014 Pazar

I Origins | Kök

I Origins | Kök 


I Origins




Filmi izleyeli tahmini bir hafta olmuş olmalı. Bilim kurgu ve esrarengiz olayların konu edinildiği filmlerden hoşlanıyorum. Bu yüzden film izlediğim bir internet sitesinin sağ üst köşesinde "Günün Filmi" ibaresinde bu filmi görünce "neden olmasın?" diyerek filmi izlemeye başladım.

 

Yönetmen koltuğunda Mike Cahill'in oturduğu filmin başrolünde Micheal Pitt (Ian Gray), Brit Marling (Karen), Astrid Berges Frisbey (Sofi) var.

Konusu: Moleküler biyoloji alanında çalışma yapan Ian ile yardımcısı Karen'ın laboratuvarda büyük  çığır açacağını düşündükleri  buluş için bir takım çalışmalar sürdürür. Bir gün Ian çılgın bir partide esrarengiz bir kadın ile yine garip bir şekilde tanışır. Ancak kadının yüzünde görünen tek yeri bir çift güzel gözlerdir.Peki bir çift göz ile birini nasıl bulabilirsiniz?

Bana kalırsa çok gereksiz sahneler vardı ve filmi kapatmayı bile düşünür hale gelmiştim. Filmin orta kısımlarına kadar aşkı ve sevgiyi sadece tek bir amaca yönelik gösteriyor. Açıkçası bu beni epey rahatsız etti.  Ancak filmin konusunu az çok bildiğim için merakımı gidermek istiyordum. Film nasıl sona erecekti? Bu yüzden bir şekilde izlemeye devam ettim. Ama yine de söylemek isterim ki o bahsettiğim ve rahatsız olduğum film kareleri sadece filmi doldurmak için kullanılmış diye düşünüyorum. Filmden hareket ve aksiyon bekliyorsanız izlemeyi düşünmeyi bile aklınızdan geçirmeyin derim. Film yavaş ilerliyor, maalesef. Fakat bu benim için sorun değil. Eğer konusu ilgimi çektiyse her şekilde izlerim. 

Filmin başından sonuna kadar Müslüman çevresi tarafından hoş karşılanmayacağını düşündüğüm fikir, ideolojiler ve inançlar içeriyor. Ancak bunun bir film ve kurmaca bir yapım olduğunu unutmamak gerekir. Her filmi gerçek (istisnalar kaideyi bozmaz) olarak algılamamak gerekir. Tabii mantık hataları ve bazı saçmalıkları bu fikrimin dışında tutmayı yeğliyorum. Filmi bazı sahneleri dışında beğendiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Özellikle Sofi'ye dinletilen müzik, hayran kalınmayacak gibi değil. Ve son.. O bakışı ve sarılışı asla unutmayacağım!


İlginç Bir Bilgi : Film ülkemizde ilk olarak Adana Altın Koza Film Festivali'nde gösterilmiş ve ardından 2014 Filmde'ki yerini almış (alıntı-beyazperde.com)

2 yorum:

  1. Son sahne tüylerimi diken diken etmişti İnci. Asansöre binmemek için ağlayınca, çocuğa sarılıp o da ağlıyor ya. Aslında onun sevgilisi olduğunu kesin olarak anladığı bir an o ve çok özeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygulanmamak elde değildi ki Kahve Yanı'm. Sevdiğini başka bir surette yeniden görebilmek .. Yönetmen nereden vuracağını iyi biliyor .

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...